Frågor och svar

Erika om Söker modeller :):
Inte ska nagelbädden vara längre än fingrets topp haha

Svar; Det är en smaksak. Tanken med det är att man ska förlänga en nagelbädd på en nagelbitare, eftersom jag inte är nagelbitare så är det lite svårt att visa på något annat sätt. :)



Emma om Gårdagens :):
hej, det här låter kanske lite konstigt men, bor du i borlänge? ^_^

Svar; Det gör jag inte. ;)



Monrou om Fixade mina naglar:
Är det inte svårt att fixa andras naglar när du själv har långa & fina? :)


Svar; Tack. ;) Nej, det tycker jag inte. Har haft så långa naglar i över två år så jag är van.



Hannah om Dagens :):

Vad brukar det kosta?:)

Svar; En fransförlängning ligger runt 1000 kr på en seriös salong. Jag tar 499 kr för det nu eftersom jag inte har gjort mitt prov än, har elevbehandling för tillfället. :)



Anonym om Viktigt inlägg, vad som kan hända om du inte har utbildning när du gör naglar:
hej. jag fick just hem ett nagelkit som jag beställt på en hemsida som heter ebay..
men där fick jag lösnaglar och limm..
men ingen bruksanvisning..
några tips på hur jag skall använda dom utan att få sådana där allergier och smittor och allt det andra?
skulle bli glad om du hade bra tips :)

Svar; Egentligen finns det inga bra tips då det skadar nageln hur du än gör. Men limmet ska inte komma på huden, du ska inte ha dom mer än några dagar. Får du luftbubblor måste du ta bort dom och sätta på en ny. Du ska lösa upp dom i acetone, inte dra av dom osv. Tappar du en så ska du absolut inte limma på samma igen. Men som sagt, hur man än gör så skadar det nageln anser jag. Lägg pengar på att gå och få naglarna gjorda hos ett proffs istället. En med bra rykte.



äcklad chey. om Viktigt inlägg, vad som kan hända om du inte har utbildning när du gör naglar:
mm hade precis ätit när jag kollat på detta och fyfan va illa jag mår nu.

TACK SÅ JÄLVA MYCKET -.-


Svar; Haha, var så god.



Fråga gärna mer, tycker det är roligt!! XOXO Helena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0